PonnyMorsor!

"Ja vad ska man säga. Att vuxna människor är funtade på det här sättet är inte klokt.

I vårt fall har det gått över en gräns för att bara vara "ponnymorsor" jargongen. Det har varit förtal, lögner och utstuderade trakasserier.

Mammor som på ett utstuderat sätt snackar ner, ljuger och förtalar en 10-årig tjej. Allt för att höja sina egna bedrifter och uteblivna medgångar. Plus att dem snackar ner varandra stup i kvarten när dem inte är jämsides gör det ännu mer obegripligt. Det sorgliga är att det finns människor runt omkring som inte reagerar när de kör sin jargong. Som står och lyssnar på det istället för att visa att vi inte köper ditt skitsnack. Den här sporten måste rensas upp från sånt här patrask, annars kommer vi inte att utvecklas. Hur många fler måste gå hem från en tävling eller träning med ont i magen.

Det är mobbning på hög nivå.

Vår familj är ganska nya inom hästsporten och gick in med ganska gröna ögon. Visst, min fru hade haft häst till 18 års åldern. Men det var en tid sedan. När jag berättade för min arbetskamrat, som är uppvuxen på gård med hästar och har en syster som är aktiv, att jag hade köpt en ponny i födelsedagspresent till min dotter. Så svarade han:

- "Åh nej vad har du gjort. Ska du ge dig in i de getingboet med inbördesbeundran och skitsnack."

Jag fattade inte då vad han menade, men det har jag idag förstått. Men det säger även en del om hur många ser på ridsporten. Jag har spelat fotboll, handboll samt hockey. Aldrig har jag sett detta som jag har stött på inom ridsporten. Helt obegripligt för mig att man tillåter sporten smutsas ner och att vissa individer får förstöra denna fina sport. Att inte fler tar avstånd.

Tråkigt att ser att dessa mammors barn även tar efter deras beteende.

Vår familj, med andra familjer i vår närhet har bestämt oss för att motbevisa detta dåliga rykte. Hos oss ska det vara glädje. Alla är välkomna. Det ska vara roligt att umgås med hästar. I stallet, i manegen, på tävling.

Hämg på oss, oavsett vilken klubb du representerar. Vi möts säkert någon gång där ute. Låt det vara med ett leende vi säger hej och att vi stöttar varandra på läktaren."

Svarde Nellie Berntsons PAPPA på frågan om vad ponnymorsor är!
Tkr det är sån sjukt dålig still av "Ponnymorsor" stötte på några på bollebygd närjag var där.
Tänker inte säga vilken klubb dom kommer ifrån men det är en club som har mycket fin anläggning o ridskolehästar! Dom klagar på allt annat än om deras barn vinner!Om man inte har den finaste utrustingen blir man ut pekad att man är fattig.

TYCKER DET ÄR SÅ SJUKT HUR NI BETER ER!
ÄR INTE INTE VUXNA? VÄX UPP!

Vad är era tankar om ponnymorsor?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0